Firemní stránky? Nejdříve v hlavě!

06. března 2014, 10:37

Jednou z možností, jak zviditelnit svou firmu (či sebe sama jako živnostníka) je investovat do zřízení firemních stránek. V dnešní době má prakticky každá větší firma své stránky, kde má zákazník možnost nahlédnout, čím vším se společnost zabývá a co nabízí, a v případě zájmu zde najde i kontaktní informace na příslušné osoby. Vlastní stránky jsou zkrátka velmi důležité pro prezentaci kterékoli firmy, a proto musí být jejich tvorba důsledná a podmíněná několika základním bodům. Tento článek Vás tedy provede vším potřebným a poradí, jak předem ušetřit peníze, čas i starosti.

I. Pravděpodobně dvěma nejdůležitějšími body jsou cíl a skupina zákazníků, jimž své stránky adresujete. Všechno je důležité si promyslet dopředu a podle toho dále tvořit obsah a strukturu Vašeho webu. Firemní stránky můžou tedy například sloužit k prodávání zboží (tedy eshopy), k prezentaci, k získávání nových zákazníků a příznivců, k důvěryhodnosti či například k ukázkám vlastní práce a kontaktu. Na základě tohoto rozhodnutí je dále důležité zvolit cílovou skupinu zákazníků a podřídit mu tak další kroky – jazyk (Vaše výrobky chcete například prodávat i do zahraničí, musíte tedy zajistit možnost přepnutí textu do více jazyků), další weby, které zákazníka zajímají, co shání, jestli potřebuje informace (a jaké) a další. Podle toho se může dále odvíjet i schéma dalšího rozevírání oken. Pokud se má jednat o eshop, je důležité přidat informace o produktu a přehledně vytvořit jednotlivé kroky nákupu. Pokud jde pouze o prezentaci dané firmy, můžete více zapracovat na vizuální stránce věci.

II. Konkurence – když si ujasníte výše zmíněné cíle, je načase, obhlídnout konkurenci. Firem podobného ražení je určitě více, a tak neuškodí, když navštívíte jejich stránky a zjistíte, co se Vám na nich líbí a naopak. Kladné věci a nápady můžete přenést do vlastní koncepce, naopak negativním se pokuste vyhnout či zapracujte na jejich vylepšení.

III. Peníze – v mnoha případech platí rovnice, že více peníze se rovná lepší kvalitě. Nicméně při tvorbě firemních stránek toto neplatí. Hodně věcí si můžete udělat svépomoci či využít nabídek, které jsou poskytovány zdarma. Pokud ale nemáte na tvorbu vůbec čas a Vaše grafické nadání neoplývá zrovna přílišnou fantazií, tak se oplatí využít služeb marketingových poradců či osob, kteří se podobnou prací živí. Nicméně i zde doporučujeme důkladně vybírat a projít si žadatelovy reference a předchozí úspěchy. Peněz se samozřejmě týká i propagace. Částka, kterou investujete do reklamy, samozřejmě záleží na každém z Vás, ale my radíme, abyste přemýšleli nad návratností investovaných peněz a stanovili si jakési hranice, přes které se opravdu nevyplatí přecházet.

IV. Zviditelnění – tento bod je podrobně rozebrán v dalším článku, ale ve zkratce: doporučujeme stránky vytvořit přehledné, cíleně zaměřené, vizuálně kvalitní, propojit je se sociálními sítěmi či dalšími spřátelenými weby.

Čtěte i další články z kategorie Práce

Mzdy

Pojem „mzda“ můžeme jednoduše vysvětlit jako odměnu za práci v určitém pracovním poměru...

Úvěry + půjčky

Půjčka je druh závazku, který vzniká podepsáním příslušné smlouvy...

Sociální dávky a podpora

Podle zákona o sociálním zabezpečení je stát povinen pomoci občanům v těžkých sociálních situacích takzvanou státní sociální podporou...

Povinné ručení

Plný název tohoto finančního produktu zní „pojištění odpovědnosti z provozu vozidla“...