06. března 2014, 9:37
Pokud se na tento problém podíváme globálně, tak hned první chybou, kterou si navíc většina respondentů ani neuvědomuje, je styl písma (samozřejmě nyní nebereme v potaz elektronické formuláře). Úřadům byste měli usnadnit práci s písmem a vyměnit tak nečitelný „doktorský švabach“ za úhledné hůlkové písmo, které se po Vás vyžaduje. Samozřejmostí každého formuláře je také podpis, na který nicméně zapomíná podstatná část vyplňujících a patří mezi nejčastější chyby formálního charakteru. Navíc bez platného podpisu je celý formulář neplatný!
Co se týče výpočtových chyb, tak ty se objevují stále méně a méně. To je zapříčiněno zejména elektronickým posíláním formulářů (například daňová přiznání), v nichž jsou zabudované kalkulátory, které spočítají třeba přesnou procentuální výši dané částky a korektně vyplní dané políčko.
Obecné rady zní: raději si všechno propočítejte dvakrát, než abyste napsali požadovanou cifru špatně, a výsledný formulář si několikrát zkontrolujte a ověřte, zda jste se nepřepsali v čísle či písmenku. Rovněž doporučujeme všechno dělat v klidu, nevyplňovat například již zmíněné href="http://www.ministerstvofinanci.cz/detail-clanku/51_danova-priznani.html">daňové přiznání) poslední den na koleni v čekací řadě, prostě si udělejte čas a vše udělejte tak, ať se k tomu nemusíte vracet a zatěžovat si tím znova hlavu.